.::någon som vet vart jag kan köpa "Ben & Jerry's - Cookie Dough" i Alanya?

Nu när jag för en gångs skull ska byta tröja til mitt fina leopard linne från "Only" så märker jag att all leopard färg är gott som borta. Jag har bara använt denna tröjan några gånger och då betyder det att den bara varit tvättad cirka 3 gånger. Också försvinner nästan all färg, dessutom så var detta linnet dyrt för att vara i min ekonomi så när min familj kommer hit ska jagge dem mitt linne så kanske de kan gå och höra om linnet. Kanske man kan få pengarna tillbaka? För så här ska det ju inte vara.. (Är det en dyr tröja så ska den vara hållbar med *jävla skit*..

Så nu har jag varit arg på den haha xD.. detta betyder att jag har så gott som inga kläder alls (jag får väl gå naken men det kommer inte uppskattas av min man haha).. Ne men skämt och sido, jag har kollat i hela Alanya efter kläder som jag tycker om och jag hittar i princip ingenting. När jag väl hittar något så har de inte i min storlek eller så är den på tok för dyr.. What to do? I do not know.. 


Jag har inte uppdaterat här sedan jag skrev om transan, tyvärr så tog jag inga bilder
*jag är så dålig på att göra det men det ska bli en ändring på det nu*
Shown hon/ han gjorde var endast på tyska (då han/ hon endast tog några få ord på en massa olika språk,
vilket var synd för jag önskar att jag kunde förstå eftersom alla tyskar som satt där på hotellet skrattade nästan så de kissade på sig och där satt jag som ett frågetecken.. Kanske han/ hon kunde ta showen på engelska helt och hållet istället? Tyskarna får fan ta och lära sig lite engelska så blir det bra så haha..

Min man har nu ett nytt jobb på ett hotell men han kommer dock bara jobba där i cirka 1 månad för sedan efter det så kommer min familj hit och då kommer vi alla vara tillsammans *härligt*

Jag var så sugen på glass igår men jag kan inte äta turkisk glass eftersom jag blir dålig i magen, jag tänkte efter och kom på att en lite affär en bit bort från våran lägenhet säljer "Ben & Jerry's" och jag vill så gärna smaka deras "Cookie Dough"/ "Kaksmet" smak, den bara måste vara underbar för jag älskar kaksmet.
Äter alltid upp det sista när jag bakar och låter gärna lite mer bli över än vad det ska vara.
Bara för att jag tycker om det. Men bara för att jag vill ha så har de slutat få in dem eftersom alla turkarna nu säger:
- "Säsongen är snart slut?"
Vaddå säsongen är snart slut? Den tar inte slut förens i mitten av November och klart det är turkar som vill äta den glassen med, tänker de bara på turisterna?! Hallå jag vill ha den glassen! Någon som vet vart jag kan köpa den här i Alanya? Jag har kollat in de flesta stora köpcentrerna för mat..


Annars nu idag så har jag redan gjort mig i ordning och det är tidigt för att vara mig. I eftermiddag ska jag och älsklingen gå och handla lite sen ska vi göra mat, vilket kommer gå ganska snabbt idag om man jämför med igår:
Stekt potatis med kyckling och kanske lite sallad med, får se.. Igår åt jag ytterligare en gång till potatis, fisk med sås *naminamnam* och senare ikväll när min man kommer hem från jobbet igen så ska vi mysa och titta på film.
Känner mig lite krasslig idag, näsan är lite dum och halsen med men ska snart äta frukost så kanske jag känner mig lite bättre..

Kommentarer



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: