.::hemma eller inte hemma::.

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja skriva men en sak jag i alla fall vet är att jag och min man nu bor på svensk mark.
Hur det känns vet jag inte riktigt ännu.. Det var känsligt när vi kom innanför dörrarna här hemma, fick då se min hund igen
(som jag inte sett på 3 månader) också även min syster men henne såg jag för 2 veckor sedan tillsammans med
mamma och pappa när de var hos oss i Turkiet.

Mamma och pappa mötte upp oss när vi kom från tåget i Svågerstorp. Hur det ligger till nu är att min man väntar på sina 4 sista siffror och därefter kommer han få veta när han kan börja på SFI (Svenska För Invandrare).

(Ja, vi har varit riktigt snabba med att fixa med allt, vissa har blivit förvånade för hur snabba vi egentligen är haha) 

Vi har redan varit på intervju och allt sånt där så det är bara till att börja när han får sina siffror. Och lilla jag har varit på arbetsförmedlingen så nu ska man börja gå på möten och sånt där men det är bara till att le och se glad ut, eller?

Kanske man borde börja läsa någonting istället eller vad tycker ni?
Men jag vill läsa någonting som inte har så mycket prov och absolut helst inga föredrag som man ska hålla i, vet ni något jag kan gå på då? För börjar jag jobba (men det finns så gott som inga jobb) eller läsa någonting så tar nog tjatet här hemma slut, förhoppningsvis..


Kommentarer



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: