.::17/11 - New Moon - Aladdin Chokladasken::.

Nu så har vi fixat med min mans stämpel som han nu har i sitt pass, detta gjorde vi i Ankara. 
Jag har varit så paranoid för att åka dit på grund av alla nyheter som visas på TV om att Svininfluensan
(mitt namn för det är Grisen haha..) finns där. Visst det fanns en del människor som gick runt med skydd för både mun och näsa, jag höll mig till att bada i handsprit och hallå min halsduk för ansiktet ibland
(inte hela ansiktet såklart men ni förstår mig säkert hur). Vi kom hem i morse och jag mår som jag har mått innan,
bra så ingen Svininfluensa varken för mig och min man, vilket känns skönt.
Tjejen som intervjuade min man när vi var där sist, var där nu också. Och hon tyckte det var lustigt att vi fått svar så snabbt.. ^^

Nästa vecka vid denna tiden så är vi redan hemma i kalla Sverige, det känns både bra och dåligt.
Bra: Fira jul, nyår och allt därefter tillsammans med min man och min familj. Kunna få äta allt svenskt gott igen
(ni förstår nog inte hur bortskämda vi svenskar egentligen är med allt som hör med godis och mat därtill).

Dåligt: Det riktiga allvaret börjar men det är inte dåligt heller men jag tänker däremot inte gå i skolan för det räcker med 13 år i skolan för mig och det där med att hallå föredrag och sånt inför andra igen, det går jag helt enkelt inte bara med på! Och att börja plugga inför prov ska vi inte tala om, jag är inte gjord för sånt! Men hittar man utan sånt så är det helt okej haha.. får titta i alla fall för det skadar inte.

Får se om jag hittar något jobb men det finns nästan som sagt inget i Sverige och likaså är det med lägenhet, i alla fall inte där vi kommer bo. Får bo hemma i det lilla rummet tills vi hittar något. Håller nu på att packa resväskan för fullt,
att sedan få inreda vårat rum tillsammans hemma kommer bli mysigt och för att inte tala om mysiga juldekorationer.
 
I rummet kommer det vara en massa saker som jag samlar på:
* Britney Spears
* Buffy The Vampire Slayer
* Twilight The Saga
* Pikachu

Och snart kommer vi även åka till Ullared för att kunna inhandla lite saker till våran kommande lägenhet.
Julklappar ska det köpas också och får jag inte ha julen hemma i år så stannar jag hemma i alla fall, vill inte ha det som förra året. Ni skulle bara veta haha.. Sen ska älsklingen min börja skolan med för att lära sig svenska men visst hjälper jag honom med det.


"Twilight" - uppföljaren "New Moon" har inte premiär förens den 20:e November men bara för att man antingen A - Kändis eller en B - Kändis så ska de få se den först idag, varför får inte jag se den idag? Varför ska de riktiga fansen behöva vänta medans de som inte tycker om triologin så mycket få se den nu? Orättvist, tycker jag. Vad tycker ni om detta?
Ska inte alla få se den samtidigt? Rättvisa vill jag ha. 




Aladdin chokladasken ska få en ny liten pralin som vän men för att den ska få plats så måste en av de andra åka bort. Därför kan ni nu rösta på eran favorit för att just rädda den. Min favorit är helt klart Gräddnougaten.

 
http://raddajulen.nu/


Kommentarer
? Ida

Twilight är ju ingen triologi, det är ju inte som Sagan om ringen^^, däremot är det en Tetralogi ..japp konstigt ord. Wikipedia is my friend XD

2009-11-17 @ 20:47:43
URL: http://hurricaneida.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: