('v')My Husband('v')

Jag har haft detta inlägget som utkast sedan länge men men nu så publicerar jag det.

Fick denna kommentaren av Sofie:
"Hejsan
Har læst din blogg ett tag och vill informera dig om att du och din pojkvæn kommit med i en turkisk tidning som heter "Günes". Dær finns en liten spalt med bild pa er och lite text om er. Kænde igen er pa bilderna och namnen fran bloggen. Om du inte visste om det kan jag scanna och översætta texten och skicka till dig.

MVH
Sofie"


Efter att hon hade skickat det frågade jag min romantiska man vad det var frågan om och han berättade som det var.
Även om det är några fel i artikeln.. så vet alla nu i Turkiet om vem lilla jag är.
Och här kommer översättningen som Sofie var så snäll och gav mig:


"Den turkiska servitören söker en sponsor för att kunna gifta sig"
Ramazan Yünlüoglu (26), en servitör fran Adana förælskade sig i svenskan Pernilla Hallsberg (20) vid första ögonkastet och Pernilla lika sa och de pabörjade ett langvarigt förhallande.
Deras mal ær att bosætta sig i Sverige. Men pga den ekonomiska krisen förlorade servitören sitt jobb och jobbar nu pa ett kebabstælle för 15 TL om dagen.
Med en sadan lön ær det omöjligt för Ramazan att gifta sig och söker numera en sponsor. Nær han förklarar sin kærlek grater han och sæger:
Hittar jag ingen sponsor till mitt bröllop kommer mina drömmar att krossas.


Kommentarer



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: