('v')18/6 - 2009('v')Our Weddingday('v')

Så har man bytt efternamn från Hallberg till Yünlüoglu med krussidull över g:et.


Den 18/6 - 09 blev den romantiska dagen, vi gifte oss('v')
Jämte Lagan i Laholm på ett fint ställe vigde vigselförrättaren oss.


Tillsammans med min mamma, pappa, syster och min kära vän Jessica (till henne vill jag säga en sak):
Tack för allt, du är underbar och dikten du skrev var verkligen helt fantastisk;

"Ni är som två vackra
solrosor, som mår bäst av att
stå planterade tillsammans.
Helst i samma kruka, så ni
kan linda era små rötter om
varandra.

På dagen värmer ni er i den
underbara solen. Men ni
längtar lika mycket efter den
ljumma sommarnatten. Då ni
kan värma varandra med
era gröna blad, under tiden
som ni blickar ut över
stjärnornas hav.

I stjärnorna står det skrivet
att man inte ska ta någonting
för give
En önskan om äkta kärlek
har slagit in. Och Pernilla, det
är därför Ramazan blev din.

Grattis på er båda två
Många lyckoönskningar
Jessica"

Vigseln varade inte så länge, endast 3 minuter därefter åt vi på rökeriet (en fiskrestaurang)
som låg 200 meter från platsen vi gifte oss på. Maten var mycket god och efter det tog alla en liten tripp ner till Båstad men vi gick aldrig ut ur bilarna för det blåste så mycket men vi hade ändå tur med vädret
eftersom regnet öste ner på morgonen. Men senare som ni ser på bilderna blev det ganska fint väder. 
Jag och min man åkte i Jessicas bil och inuti den så var det dekorerat med björkkvistar och blad med en grön filt som vi satt på, det var mycket fint min vän.
Tack så mycket.


Vi stannade på ett ställe med bilarna för att titta på utsikten (den låg nämligen högt upp).
Tillsammans åkte vi sedan hem till oss för att äta jordgubbstårta och jag och min älskling fick öppna lite presenter.
Jessica hade tidigare tagit kort på oss när hon provade sin balklänning på ett ställe, det kortet hade hon rammat in, tack igen min kära vän. (Bild på det kommer kanske senare)

 

Min syster hade köpt ett brudpar i porslin som vi satte på tårtan och utav min mamma och pappa fick jag en parfym och min Ramazan fick en ny mobiltelefon (som inte är i second - hand
som han brukar köpa som egentligen bara håller en liten stund) så nu kan han använda den på riktigt
och dessutom fick han en klocka som pappa var och bytte idag eftersom låset inte gick att stänga.
  

Kommentarer
? Angelica L

Grattis gumman till er båda :D Jättefina bilder!

Visste inte att ni skulle gifta er så snart.

Kram

2009-06-19 @ 19:00:46
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
? maria

Nej men gud grattis! Gud va kul.. =)

Ska ni göra ett försök så han får stanna kvar längre sen.. ? =)

2009-06-20 @ 11:10:26
URL: http://iaas.blogg.se/
? Anonym

Vad mys. Hur länge stannar ni nere i Turkiet då? Jag menar, nu har du ju inte skolan att tänka på..



Joda det går bara bra. Inte långt kvar innan vi ska åka till Grekland nu =)

2009-06-21 @ 14:31:03
URL: http://iaas.blogg.se/
? Karin

Stort grattis till er båda! :) Jag vill önska er all lycka till med kärleken och livet. :) Kram på er!

2009-06-21 @ 19:30:31
? Sofie

Grattis i efterskott! Vad fina ni ær pa kortet! Önskar er all lycka i værlden :)

MVH

Sofie

2009-06-23 @ 14:09:28
URL: http://vikingkiz.blogg.se/
? Laura

Grattis i efterskott! Önskar er allt det bästa!

2009-07-04 @ 12:21:10
URL: http://papatya.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: