.::lite smått och gott::.

Jag hoppas att ni förstår men jag försöker verkligen uppdatera här så ofta jag kan men det blir inte så ofta, tyvärr.

En ny design är på G men jag är inte riktigt så clever för att göra den på det sättet som jag vill ha den.
Jag och min man kommer spendera en längre tid i turiststaden Alanya, som är mittt andra hem.
I hans hemstad går det inte att bo i, i alla fall inte för mig. Så vi ska hitta en liten lägenhet där
och sen får vi se vad som händer, vi ska åka till Ankara igen för att gå på intervju så att vi kanske kan få permanet uppehållstillstånd för oss här i Sverige.
 
För ett par dagar sedan fick jag ett brev från Skatteverket om att jag har bytat efternamn och det var verkligen på tiden.
Jag och min älskling åkte till stan för att fråga vart mitt efternamn tog vägen eftersom det egentligen ska ta cirka 2 veckor för att få brevet om att man har bytt efternamn men det började närma sig 1 månad så vi åkte dit
men just det stället om att fråga om efternamn och sånt på var stängt och skulle öppna senare
men då var jag typ tvungen att vara på jobbet. Därefter det gick vi till polisen och gjorde ett nytt pass till mig
och då sade de till mig att jag har bytat efternamn (jag frågade om det) så registrerat är det.

Jag har inte visat er hur det såg ut när jag och min man berättade för mormor och morfar om att vi har gift oss
(det var på morfars födelsedag) och här är en liten bild från det:


* Tänker på hur det är i min älsklings hemstad, att inte vara gift där anses nästan inte vara okej
för när vi letar efter hotel är det första personalen frågar oss är om vi är gifta.
Då vi inte var det så sade vi: "Nej" förstås och då sade de flesta tack och hejdå till oss*

Min vän Jessica har varit inne i Marinen nu i 3 veckor och igår kväll kom hon hem, äntligen.

Kommentarer
? Angelica L

När åker ni tillbaka till Turkiet ??

Kram

2009-07-17 @ 14:53:45
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: