.::lucia idag och stan igår::.

Idag så är det redan 3:e Advent, tiden går fort kan man säga. Klockan halv 7 i morse så gick jag och min man upp och gjorde frukost till alla för att sedan väcka dem och titta på Lucia tillsammans. Första gången för min älskling men intressant var det inte tyckte han haha.. Därefter gick vi och lade oss igen och vaknade efter 10 - tiden. Jag gick och väckte min syster igen (som också hade gått och lagt sig efter den tidiga väckningen) så vi kunde äta frukost tillsammans vi 3 (nej, jag åt inget när vi tittade på Lucia). Sedan tog vi på oss gympakläderna och gick en powerwalk. Inte så intressant idag kanske men igår hände det saker minsann:



Vi tog bussen till stan och på bussen utan att min syster eller hennes vän visste om det så träffades dem där. Så vi var 4 stycken som var och julhandlade lite. Min syster köpte mig "New Moon" soundtracket som hon ska ge mig i julklapp. Sedan gick vi till Bokia då vi fick syn på "New Moon" kalendrar, så vad gjorde vi? Jo, vi köpte varsin såklart (det fanns 2 olika versioner). Sedan tittade jag i en tidningsaffär för att se ifall de hade fått in en tidning som jah skulle vilja ha men ttsscchhii fick jag för det, för de hade inte den *buhu*. Men jag tjänade en slant på det så jag bestämde mig efter många om och men att jag bara måste köpa "Twilight Deluxe DVD:n" så efter "Hemmakväll" så gick vi till Åhlens för andra gången och köpte den.





Min syster önskar sig "The Twilight Saga" dockor men just de hon vill ha är såklart svåra att få tag i man får hoppas att de dyker upp på Tradera som de flesta saker av mina samlingar har gjort. Tack för det.
Senare kom mamma och pappa och hämtade oss 3, min systers vän tog en buss till högskolan för att hämta några böcker. Vi bestämde oss för att träffas hemma hos oss för en fika innan vi skildes åt.
Hela familjen åkte till ett ställe där dem säljer granar, det tog inte mer än 10 minuter denna gången att välja.
I vanliga fall brukar det ta ungefär 30 minuter och man går runt där flera varv för att hitta just den granen som man vill ha. Sedan åkte vi till kyrkogården och lade lite granris där. Väl hemma igen efter ett tag så kom min systers vän och vi fikade lite sen så fick vi tyvärr be honom att gå hem eftersom vi skulle sätta igång med julgodiset så det var vad vi höll på med igår kväll.


Kommentarer



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: