.::tralala::.

Ramazan slutade sitt jobb på restaurangen för att kunna söka ett annat jobb. Kanske Kebab - stället hör av sig till honom men man vet ju som sagt aldrig. Varför han slutade jobbet där var för att han helt och hållet inte tyckte om det, det var ingen restaurang utan snarare en bar, vilket han inte tycker om. Sedan var jobbtiden mellan 9 - 13 där emellan en liten breaktime för att sedan börja 16 - någon tid på natten vilket resulterade 15 timmars jobb.
Och det betydde att vi bara hade 3 timmar med varandra varje dag om man inte räknar med timmarna man sover. Detta var någonting som var omöjligt för oss eftersom vi vill vara i varandras armar varenda sekund.
Vi får helt enkelt hoppas på att han får ett annat jobb men det ska vi kolla upp sedan när vi
kommer hem ifrån Adana.

Idag vaknade vi vid tolv, sedan gick vi och handlade lite mat och jag köpte mig en tröja
(vilket jag är i stort behov av) sedan har vi bara legat på stranden, vi är mörka båda två nu haha..
Nu har vi precis duschat och ska göra vid maten också.


Kommentarer
? Denize

Jag förstår vad du menar med långa arbetsdagar men så är det inom turismen. Det är tyvärr bara att acceptera, Mehmet jobbade från 7-3 och sedan från 5-01/02.. och jag satt troget nere på hans restaurang på kvällarna och väntade.. För mig var det viktigaste att jag fick se honom, att vi var tillsammans för jag visste att han behövde jobba.

Livet är tufft men man får kämpa sig igenom det. Oavsett.

Hoppas han hittar något annat men som sagt inom turismen är det svårt att få "normala" arbetstider.

2009-08-30 @ 11:35:01
URL: http://denzan.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: