.::torsdag 18/9 och fredag 19/9 - 08::.

torsdag: var på läkarmottagningen på morgonen för att få min spruta - nu håller det i 25 år haha..
efter det åkte jag och mamma för att handla, jag köpte mig en tidning,
det nya numret av "veckans nu" eftersom britney spears är på framsidan (blir så bra till min fina samling)
och jag köpte även en bok - en bok?!.. jag som aldrig läser böcker!..
när jag läser en bok har jag inget annat i tanken än t.e.x. när är denna sidan jag läser slut, när är kapitlet slut,
hur många ord är det kvar, tappar jag bort mig i texten, är jag med i boken eller tänker jag på något helt annat?..
men jag köpte i alla fall denna boken för att jag har sett filmen som är underbar -
boken och filmen heter "den vita massajen" och är en sann historia om gränsöverskridande kärlek
och kultutkrockat: se och läs den ni med: jag rekomenderar den starkt!
sen på eftermiddagen var jag på ungdomsmottagningen för att skaffa mer "medecin"..
och sen på kvällen så träffade jag såklart min lilla älskling
('v')

fredag: kristinas kort har spått fel, hon sa till mig att jag skulle få göra om turism provet
om marknadsföring
för att jag fick några poöng under g - gränsen men icke sa nicke så fel dom korten kan ha..
frågade min lärare idag om hur det gick för mig på provet, han sa något i stilen med:
"du svararde mvg på i stort sett alla frågorna,
synd det att du bara kan få g på det och g i betyg eftersom det var ett omprov"..
jag blev glad i alla fall eftersom jag har klarat kursen
och att kristinas kort någon gång kan vara fel..

min älskling skulle vara ledig idag men killen som skulle tagit hans plats på jobbet idag,
kom inte
(har tydligen bara slutat) så min mans chef ringde honom i morse och sa som det var
och då var min ramazan bara tvungen till att jobba..
men han slutade tidigare i alla fall: så hela kvällen har vi suttit och cammicat
('v')..
men innan jag satte mig och snackade med min man så tittade jag och min syster lite på tv
och vi hade även gått och köpt pizza(mamma och pappa är hos vänner ikväll) - mysigt
^^..
nu sitter jag här och funderar på att gå och lägga mig och läsa min bok..

Kommentarer
? Sofie

hej! :) hhar sett filmen, men jag lovar att boken är mycket bättre! Filmen var inte alls i det skick som boken..



ha en fortsatt trevlig helg! :)

2008-09-20 @ 22:13:39
URL: http://sofiecious.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: