turkiet - schweiz och tandställning

Turkiet  vann mot Schweiz och jag kan bara gratulera dem ^^


Själv idag så var jag inställd på att dra ut en tand idag - komplicerad sak egentligen.
En utav mina mjölktänder ville inte lossna och mina tandläkare upptäckte inte det förens det var för sent
(ska jag stämma dom haha), vilket innebar att den riktiga tanden kom bakom mjölktanden.
Det var mjölktanden jag skulle dra ut idag men så säger de att de inte gör det här utan jag får gå till min vanliga tandläkare för att göra det. Istället idag satte dem på tandställning på de nedre tänderna men denna fick ha vanlig metallfärg istället för den vita tandställningen jag har på överkäken. Sen när mjölktanden dras ut får jag gå med glugg tills den andra riktiga tanden har kommit fram (sker via att dem sätter på någonting på den och automatiskt flyttas den fram sakta men säkert), vilket kommer ta upp till 6 månader.


Men efter allt detta så fick jag en god nyhet och det är att jag kanske redan blir av med tandställningen i december (har tydligen gått fortare än vad tandläkarna trodde) istället för i början av nästa sommar. Detta gjorde mig glad.


Kommentarer



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: