('v')saknar min man('v')

jag och min satt och cammicade via msn och vad händer?.. jo, som vanligt går strömmen och den kommer inte tillbaka förens på en lång tid (fick sms av min älskling om det).. så nu är han på väg hem för att sova -
ytterligare en natt utan sin fru: hur sorligt är det egentligen?..
att vara typ gifta och inte ens kunna sova i varandras armar?..
vi har inte träffats sedan i februari - lång tid: det  gör mig galen men jag vet att våran tid kommer snart då vi får vara lyckliga (men sen usch måste jag hem för att gå klart skolan) men efter studenten åker jag för att stanna
('v')

(jag vet att bilden är lite suddig eftersom den är tagen från tv:n via cameran in till datorn)

Kommentarer
? Laura

Nä, min pojkvän studerar på universitet, så varken han eller jag jobbar just nu. Hans föräldrar betalar största delen av vår hyra och skickar även lite pengar till oss en gång i månaden, så vi har så vi klarar oss. :) Vår hyra går på 400 YTL i månaden, men det är dock en väldigt låg hyra eftersom vi bor ganska centralt. :) I Alanya kan du säkert hitta en lägenhet för ungefär lika mycket. ;) Tja, då jag jobbade som guide så hade vi ju en egen guidelägenhet där jag bodde tillsammans med de andra guiderna, det första året så hade dessutom min pojkväns familj en lägenhet i Alanya där vi var ganska mycket, men nu har de sålt den. :)



Vilken stad i östra Turkiet kommer han ifrån? Har du varit dit? :)



I början så hade väl hans familj lite svårt att acceptera att han valt en utlänning, men nu då vi känner varandra bättre så gillar de mig (tror jag i alla fall, haha)! :)



Vi har inte planerat så långt ännu, vi tar hellre en dag i taget och ser vad som händer. :) Skulle gärna vilja jobba med något i Istanbul i framtiden, men tyvärr är det ganska svårt att få jobb här.. :S Min pojkvän har ett år kvar på universitet, sedan ska han antingen plugga vidare eller så göra sin militärtjänst på 5 månader, och sedan får vi som sagt se.... :)

2008-08-29 @ 23:09:54
URL: http://papatya.blogg.se/
? Laura

Som sagt, det bästa är nästan att söka jobb på plats. :) Kontakta alla resebolag då du väl är där, mycket lättare att få jobb då! ;)



Vad skönt att höra att hans föräldrar gillar dig. :) Vad tycker du om dem då? Var någonstans bor hans föräldrar? Du sa sydöstra Turkiet, men VAR någonstans?? :P

2008-08-29 @ 23:47:08
URL: http://papatya.blogg.se/
? Laura

Hur var det att vara i Adana då? Kan tänka mig att det var lite annorlunda, även om jag inte har varit där själv någon gång. :)



Nja, min kille pluggar ju, så han är i skolan några dagar i veckan, men annars så umgås vi mest. :) I början kan det vara skönt att få sova länge på morgnarna och inte behöva göra någonting speciellt, men efter ett tag blir det också tråkigt, så jag skulle gärna jobba - i alla fall deltid! :)

2008-08-30 @ 00:41:54
URL: http://papatya.blogg.se/
? Laura

Haha, ja, inte ens i Istanbul kan jag ha på mig lika "öppna" kläder som i Finland. Eller visst KAN jag, men jag utmärker mig redan tillräckligt mycket med min bleka hy, mitt blonda hår och blå ögon, så det är onödigt att förstärka mitt utseende ännu mer genom att klä mig utmanande...



Jag skulle nog vilja jobba med något inom turismen, på flygfält eller turistinformation, då jag är utbildad turisttjänsteman. :) Men det är inte lätt att få jobb här då arbetslösheten är så hög bland turkarna och det är svårt att få arbetstillstånd. :(

2008-08-31 @ 02:38:02
URL: http://papatya.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: