.::kulturkrock(ar)::.

sitter här och väntar på att lite främmat ska komma hit, nämligen min systers kompisar

bland annat lite killar - känns inte riktigt rätt att ha killar eller något sånt: tror att jag börjar bli muslim eller nåt.. ni får inte tro att det är min man som påverkar mig för många har sådana fördomar om muslimer - mannen bestämmer i huset: punkt slut

men jag är inte sådan och inte kommer det hända heller men detta med att ha killar hemma känns som jag sa innan så ni vet hur det känns eller så är det bara för att man är ovan?

det är inte vanligt i ett muslimskt land att ha filmkväll med vänner och inte heller att tjejer och killar umgås om det inte är gifta eller förlovade.

i morse var min pappas kusin här, hon sade att hon har inte sett min man på bild utan hon har bara hört talas om honom: vart menar hon?.. antingen så har hon verkligen inte sett honom eller så har hon sett honom men bara glömt bort det - konstigt..

i alla fall, jag visade en bild på honom och hon sade att han är godkänd:

"vaddå godkänt", tänkte jag. Sen frågade hon om jag är godkänd i hans familj..
hallå! - jag är liksom varit i hans hemstad 2 gånger - ungefär 12 timmars buss väg dit -
går det inte runt lite skvaller i släkten som jag trodde?

dessutom så älskar min mans familj mig och jag tycker om dem lika mycket och nu börjar min och älsklingens tid äntligen närma sig sakta men säkert('v')


Min mans familj är inte så muslimsk av sig som andra turkiska familjer är men visst finns det turkiska familjer som är som min mans familj men det är nog inte så vanligt..

hittade häromdagen ytterligare en tjej som har sin pojkvän/ man i Turkiet - hur många är dem egentligen och vad håller en kvar vid ett långt distansförhållande?

mitt och älsklingens håller i sig tack vare trohet, tillit, ärlighet man måste också se varandra i stort sett varje dag - hade vi inte gjort det hade jag varit galnare än vad jag redan är.

han är världens underbaraste och jag är likadan för han.

meant to be together forever - true love is forever - each others soulmates - only each others

Kommentarer
? Emma

tänkte att det kanske va mig du mena när du skrev att du hittade en tjej med pojkvän i turkiet :P

iaf så läser jag jättttemånga tjejers bloggar, som oxå har turkisk pojkvän :P

om du vill läsa så fråga om adresser!

jag tycker det e jätte intressant å läsa om tjejer som är i samma situation som oss :) kul å prata med dom å se hur det går just för dom :)

2008-08-24 @ 23:36:39
URL: http://supergirlemma.blogg.se/
? Laura

Åh, precis som Emma skrev så finns det måååånga med pojkvän i Turkiet, vissa har bloggar, men det finns MÅNGA, MÅNGA fler... :P



Angående det där med kulturkrockar så beror det ju precis som du skrev mycket på familjen.. Men t.ex. här i Istanbul är det många unga tjejer och killar som umgås också på fritiden, grejen är bara den att de inte gör det lika ÖPPET som vi är vana hos. Det är inte lika accepterat att göra det.

2008-08-29 @ 21:24:55
URL: http://papatya.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: