.::fredag 29/8::.

efter att ha ätit i skolan gick jag och min vän jessica ner till stan för att shoppa lite - jag kom hem med 2 tröjor och jessica hittade ett par fyndiga jeans från "cubus" för endast 100:- och hon köpte även en tröja från "bikbok" ^^..
annars idag så har jag tillbringat tiden med att titta på tv och bläddra igenom en massa skvallertidningar som vi har fått av pappas vän (fick lite bilder till min britney spears samling - finns det någon vackrare person än henne?)..

nu sitter jag och lyssnar på f(r)uktansvä(r)t häg musik - det inte mina g(r)anna(r) gilla xD -
försöker prata som dag - otto ni vet.. eller skriva menar jag men han pratar: ni fattar (hoppas jag) haha..
snart kommer min man
('v')
lördag imorgon vilket betyder att han är ledig från jobbet så då blir det en massa snack vid datorn - mys *typ*('v')
('v')
*dagarna går neråt faktiskt*('v')

Kommentarer
? Laura

Okej, då förstår jag. :) Jag hade precis fyllt 20 då jag började jobba som reseledare, jobbade sedan två säsonger (är 22 nu), så vissa bolag kan vara flexibla med den där åldersgränsen. Det är också en fördel att kunna många språk eller att ha bott utomlands en längre tid. ;) Vad pluggar du?



Jaså, du tänkte flytta till Side, vad kul! :) Har varit där ett antal gånger, men känner inte till stället så väldigt bra. :) Hur gammal är din pojkvän? Vad heter han? Är han ifrån Side eller någon annanstans i Turkiet?

2008-08-29 @ 20:45:59
URL: http://papatya.blogg.se/
? Laura

Nä, alltså jag BOR här i Istanbul sedan 2 år tillbaks. :) Åker hem till familjen i Finland några gånger om året och stannar 1-2 veckor, i somras var jag där 3 månader och arbetade. Men annars så bor jag i Turkiet, jag och min pojkvän hyr en lägenhet i Istanbul där han studerar.



Om du studerar turism så har du en större chans att få jobb som guide, dessutom så kan du ju ansöka direkt till något bolag då du redan är nere, många behöver nya guider i mitten av säsongen då en del slutar! ;) Jag har själv pluggat turism och så hade jag bott i Alanya i 4 månader innan, och jag pratar både svenska och finska, så jag fick jobbet på det sättet. :)



Vilken stad i Turkiet är din man ifrån?

2008-08-29 @ 21:17:45
URL: http://papatya.blogg.se/



Namn:
Remember me

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/ Hemsida:


Vad har du på hjärtat?:


RSS 2.0
free counters

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: